Himpunan Pemuda Islam Terengganu (HIMPIT) 10 K

Tempoh berbaki untuk menerima kunjungan seluruh pemuda-pemuda PAS Negeri Terengganu ke Kemaman sudah begitu hampir. Acara tahunan yang besar ini telah memberikan peluang kepada Dewan Pemuda PAS Kawasan Kemaman untuk menjadi tuan rumah. Dataran Tok Guru di perkampungan Geliga menjadi pilihan untuk penganjuran program berprestij bagi pemuda PAS Terengganu.

Asakan keganasan dan budaya ala samseng Putera dan Pemuda Umno semasa tempoh kempen PRK di Bagan Pinang tempohari diharap menjadi satu lontaran semangat pemuda-pemuda PAS dari seluruh pelusuk Terengganu untuk berkunjung ke Kemaman, kawasan paling hujung selain Besut.

Bagi kepimpinan Dewan Pemuda PAS Kemaman, pemilihan sebagai tuan rumah amat dihargai dan akan diusahakan untuk menjayakannya sebaik yang mungkin.

Kepadatan program pada setiap hujung minggu pada Oktober ini benar-benar menguji petugas-petugas jamaah. Proses untuk menjayakan Ijtimak Kepimpinan PAS Negeri Terengganu Kali Ke 13 pada 17 Oktober dan Sambutan Jubli Perak PASTI Terengganu pada minggu berikutnya. Minggu terakhir Oktober, HIMPIT pula bakal menyusul.

InsyaAllah, jika tiada sebarang halangan, Jumaat terdekat ini satu khutbah sempena HIMPIT akan saya sampaikan di Masjid Pasir Minal, Kemaman. Tujuannya adalah untuk mendapatkan dana kewangan sebagai sokongan perjalanan HIMPIT pada tahun ini.

Dewan Pemuda PAS Kemaman mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak Jawatankuasa Masjid Pasir Minal yang sudi memberikan ruang untuk tujuan ini.

Semua pemuda dan rakyat Kemaman dijemput menghadiri program ini di Dataran Tok Guru, Geliga sebagaimana maklumat yang dinyatakan dalam poster.


Sekali lagi, masa yang berbaki sudah tidak berapa lama lagi. Semoga HIMPIT pada kali ini berjaya mencapai sasaran yang digariskan.

"Selamat BerHIMPIT"



0 comments: