Momentum Baru Kebangkitan Pemuda Terengganu

Alhamdulillah, Himpunan Pemuda Islam Terengganu 2009 telah berjaya melabuhkan tirainya pada Sabtu, 31 Oktober 2009. Himpunan pada kali ini boleh dikatakan sebagai perhimpunan yang berjaya. Ia berjaya meledakkan semangat baru pemuda untuk mencetuskan momentum kebangkitan kemenangan Islam dalam tempoh terdekat.

Peserta-peserta HIMPIT 2009

Meskipun begitu, kebangkitan ini tidak wajar dibiarkan sepi tanpa tindakan di peringkat Dewan Pemuda Kawasan-kawasan. Lambat bertindak menyebabkan pemuda akan hilang sasaran dan jamaah akan kerugian.

Semangat jihad yang dilontarkan dalam HIMPIT pada kali ini disambut dengan baik oleh seluruh pemuda-pemuda. Pendekatan dakwah yang bijaksana makin menampakkan kesungguhan peranan Dewan Pemuda PAS Terengganu untuk menjadi jentera utama meraih kemenangan besar dalam pilihanraya akan datang. 'Orang Muda Geng Kite' kalimah keramat yang mempunyai aura tersendiri jika pemuda-pemuda PAS lebih kreatif dalam melaksanakannya.

Khusyuk mendengar kuliah Ustaz Azhar

Himpunan kali ini menaruh harapan yang besar untuk kemenangan Islam di Terengganu.

"Ya Allah ! Engkau amat mengetahui, berhimpunnya hati-hati manusia ini di Dataran
Tok Guru, adalah kerana mencintai engkau, mereka bertemu kerana mentaati engkau, mereka bersatu di atas jalan dakwahMu, mereka berjanji setia untuk membantu agamamu..
Ya Allah ! Kurniakan istiqamah yang berkekalan kepada pemuda-pemuda kami,
kurniakanlah kemenangan untuk perjuangan kami !"

0 comments: