Alfu Mubarak ! Calon Kepimpinan Pemuda


Dalam suasana gawat pemilihan kepimpinan PAS sempena muktamar pada tahun ini dengan isu yang dimainkan oleh media antara ulama' dan profesional, calon kepimpinan tertinggi Dewan Pemuda PAS memberikan isyarat yang jelas tentang kedudukan syura di kalangan mereka.

Langkah yang ditunjukkan oleh Dewan Pemuda PAS Pusat ini wajar disanjung apatah lagi ketika berada dalam suasana panas pemilihan pada kali ini.

Sekalung tahniah diucapkan kepada Ustaz Nasaruddin Hasan Tantawi yang telah menang tanpa bertanding sebagai Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat. Tahniah juga kepada Ustaz Azman Syafawi Abdul Rani dan Saudara Sabki Yusuf yang menang tanpa bertanding sebagai Timbalan dan Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat.

Ustaz Nasaruddin Hasan Tantawi

Isyarat ini juga sebagai petanda bahawa Dewan Pemuda PAS Pusat mempunyai semangat yang terus kukuh untuk terus membawa misi PAS Untuk Semua. Justeru, polemik Ulamas vs Profesional sebenarnya bukanlah isu besar untuk diutamakan. Kini, gabungan Ulama-Profesional tetap kukuh di peringkat kepimpinan tertinggi Dewan Pemuda PAS Pusat.

Ustaz Azman Syafawi






Sdr Ahmad Sabki Yusuf



Semangat syura inilah yang bakal menyelesaikan banyak permasalahan yang berlaku pada hari ini, InsyaAllah.

Hayatilah syair berikut :


Majulah ke hadapan dan ceburkanlah diri
Engkaulah pemudanya
dan madahku adalah nyalaan
Semoga iramaku menyalakan api dalam dirimu
Niat hati hanya untuk melihat
Setitik air dalam dirimu
Bakal menjadi lautan yang dalam
Semoga jiwa ini sentiasa beroleh ketenangan
Jadikanlah dirimu
dicipta untuk bekerja bersungguh-sungguh

0 comments: