Kem Kecemelangan Pelajar SMKRP


Alhamdulillah, setelah mendapat tawaran untuk mengendalikan Kem Motivasi Kecemerlangan Pelajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Rantau Petronas, kami terus melakukan persiapan menyediakan modul yang diperlukan oleh pihak sekolah. Agak sukar pada kali ini kerana modul yang diketengahkan perlu meraikan keterlibatan sebahagian pelajar non muslim. Apapun, perjalanan program ini berjalan dengan lancar.

Al-Iman Consultant And Training Centre berjaya memperkenalkan modul baru untuk program-program seumpama ini. Antara modul baru yang diperkenalkan ialah Al-Iman...Go, Al-Iman...Puzzle, Al-Iman...Touch, Al-Iman...Challenge, Al-Iman...Warrior, Al-Iman...Synergy dan juga Moving Forward. Sebahagian daripadanya sempat kami gunakan sempena kem ini. Sebahagian lagi belum siap sepenuhnya. Turut diperkenalkan, Moving Forward (Indahnya Cinta Semasa Remaja). Saya hadir sebagai motivator jemputan bersama dengan Ustaz Osmarizal dan Ustaz Syed Syahrunuddin serta dibantu tiga orang fasilitator muslimat.

Kem pada kali ini amat menyeronokkan. Rasa tak puas bersama dengan karenah dan semangat adik-adik tingkatan tiga dan lima dari SMKRP. Komitmen mereka dalam program ini amat disanjungi kami. Teguran yang kami buat amat cepat diiringi dengan permohonan maaf. Hampir tidak ada yang mengambil sikap keras melawan. Sikap ini sikap cemerlang. Apatah lagi, masing-masing amat proaktif dalam mengemukakan persoalan. Beberapa aktiviti yang diperkenalkan untuk peserta disambut baik oleh mereka semua. Aktiviti The Mummy Obstacles, Istana Pasir, Kembara Malam dan lain-lain mendapat sokongan mereka.

Aktiviti Membina Istana Pasir

The Mummy Obstacles

Penglibatan non muslim dalam kem ini juga amat bererti untuk kami. Ia merupakan pengalaman baru dalam dunia motivasi kami yang masih mentah ini. Ternyata, kekadangnya non muslim lebih terbuka untuk berubah berbanding dengan anak-anak Melayu beragama Islam.

Justeru, program ini amat bermakna untuk warga Al-Iman Consultant & Training Centre. Tahniah kepada adik-adik SMKRP ! Semoga berjaya meraih kejayaan cemerlang dalam PMR dan SPM pada tahun ini, InsyaAllah.

Saya tidak sempat untuk uploadkan sebahagian lagi gambar-gambar sempena kem ini. InsyaAllah, jika masa terluang saya akan usahakan.

1 comments:

  • salam.

    ustaz, thanks a million. the turning point has changed me in so many ways.

    kindly convey my warmest regards to ustaz osama. i didn't have the opportunity to thank him recently.

    again, thanks a lot. : )