Pertemuan Dengan Adik Nik Nor Madihah


Alhamdulillah, bersempena Forum BAKIP Pantai Timur juga, kami berkesempatan untuk menerima kedatangan Adik Nik Nor Madihah Nik Mohammad Kamal bersama keluarganya. Kami mengambil kesempatan ini untuk berkongsi kejayaan dengan Adik Nik Nor Madihah. Pencapaian luar biasa yang diperolehi oleh beliau amat dikagumi. 19A1 dan 1A2 merupakan pencapaian yang cukup hebat bagi masyarakat kita. Apatah lagi dengan berlatarbelakangkan keluarga yang berada dalam kesempitan hidup.

Adik Nik Nor Madihah

Kami meminta agar Adik Nik Nor Madihah menyampaikan sedikit ucapan. Walaupun dengan permintaan spontan, beliau memang berwibawa. Ucapan yang disampaikan amat teratur dan tersusun.

Kami membuat kutipan derma kilat sebagai salah satu bentuk sokongan untuk Adik Nik Nor Madihah. Anak-anak peserta dan isteri yang turut dijemput semasa forum ini terpegun mendengar kisah kejayaan yang diraih oleh beliau. Banyak pengajaran yang diperolehi dari perkongsian singkat ini.

Semasa perkongsian pengalaman yang dilalui oleh Adik Nik Nor Madihah, beliau seorang yang mempunyai hubungan yang erat dengan Allah. Sikapnya yang sentiasa menundukkan pandangan menunjukkan peribadi sebenar pelajar cemerlang ini. Mengikut ceritanya, beliau seorang yang sentiasa menghargai kedua ibubapanya yang memang hidup susah. Bapanya sebagai nelayan dan ibunya sebagai cleaner di UMK bukanlah tiket untuk beliau menjadi pelajar yang mundur. Isnin dan Khamis dijadikan sebagai hari berpuasa sunat. Bertanya dan merujuk guru menjadi disiplin yang mesti bagi dirinya.

BlogRantau,Encik Nik M Kamal (bapa),Adik Nik Nur Madihah,
Puan Rahilah, Ibu (Nik Nor Madihah) dan M Radzi.


Sebenarnya, seringkali juga terdetik dalam hati, bilakah pula pelajar lelaki yang bakal meraih dan menyandang gelaran pelajar cemerlang SPM?

Seringkali juga terdetik, bila pula pelajar Terengganu Darul Iman?

Tahniah untuk Adik Nik Nor Madihah !

0 comments: